donderdag 26 maart 2020

Hoe werkt D66 Heerenveen gedurende de Coronacrisis?

Zoals bekend, zijn er vanuit de landelijke overheid¬† allerlei maatregelen getroffen om de verspreiding van het Coronavirus te stoppen. Dit heeft invloed op het dagelijkse leven van iedereen. Enkele maatregelen zijn “thuiswerken” en “een verbod op bijeenkomsten tot 1 juni”. Dit zorgt ook in de lokale politiek voor uitdagingen. Zo zijn bijeenkomsten als vergaderingen onmogelijk. Ligt dit nu allemaal stil? Nee.

Onderling wordt er al veel digitaal gecommuniceerd, via tekstberichten of andere media. Veel zaken kunnen goed voorbereid worden, zo worden er digitaal vragen gesteld aan het College van B&W en er wordt op deze manier ook met andere partijen gecommuniceerd en samengewerkt. Ook veel vergaderingen kunnen digitaal plaatsvinden. Zo gaan de werkzaamheden met betrekking tot SaZa, ROM en AZ zo gewoon door.  De Raadsleden blijven zich op deze manier volledig inzetten voor de Gemeente. Ondanks de uitdagingen die deze situatie met zich meebrengt.

Dit betekent dan ook dat wij gewoon bereikbaar zijn. Neemt u vooral contact met ons op, wanneer u zaken heeft geconstateerd, waarvan u vindt dat de Gemeente daar anders mee om zou kunnen of moeten gaan, met betrekking tot Samenlevingszaken, Ruimtelijke Ontwikkeling en Milieu of Algemene Zaken. Wij kijken graag wat wij hierin voor u kunnen betekenen. Heeft u andere vragen voor ons, dan helpen we u uiteraard daar ook graag mee.

U neemt gemakkelijk contact met ons op via het contact formulier op onze website